Is Ararken Hangi Yontem Ise Yarar?

Cok sevdigimiz bir arkadasimiz yeni is buldu. Ortak  is arayan arkadas grubumuz arkadasimizin ise girdigini duyunca hepimiz bir agizdan "acaba nerden buldu" dedik..

Cunku hepimiz internet uzerinden ise basvurunca sonuc alamamaktan yakiniyoruz. Ben mesela cok ama cok nadiren internet uzerinden basvurular yapiyorum. Benim gibi ara vermis birinin internetten yapti basvurular hic ama hic goz onunde bulundurulmuyor cunku Insan Kaynaklari, Ise Eleman alacak bolumler topladiklari Cvleri belirli kriterleri goz onunde bulundururarak ayiriyorlar. Genelde kriterler verdikleri is ilanlarindaki aradiklari ozellikler.

Ornegin en az bes yil bankacilik deneyimi, iyi derece ingilizce bilmek gibi. Bu kelimelere gore ozgecmisler taraniyor, aralarindan en guncel olanlari seciliyor. Bu durumda bende bes yillik bankacilik deneyimim olsada arada cocuklara bakmak icin evde gecirdigim zaman var , dolayisi ile en guncel deneyime gore aradiklarinda benim  ozgecmisim daha hic kimse gormeden direkt cope gidiyor.

Bunu farkettigimden beri is basvurularimda cok ama cok istedigim bir is veya baska alternatif basvuracak yolum olmadiginda ancak "interneti" kullaniyorum.

Peki Internete alternatif hangi yontemler var?


  • Iletisim Aglari, Tanidiklarimiz ve Cevremiz (Social Network) ile Hedef Sirketlere Ulasmak (Networking): Bence en etkin yontem bu !!!  Sadece benim degil Kuzey Amerika'da da en cok kullanilan yontem bu, tanidiklar veya tanidiklarin tanidiklari yada kisa da olsa internet ortamindan olusan profesyonel baglantilar ile ozgecmisiniz birinci elden eleman alacak kisiye kisilere yada bolumlere ulastiriliyor. Eger hedef sirkette calisan kisi ie iletisiminiz iyi ise, o sizin bir nevi is bulmaya yardimci elciniz gibi calisacaktir. Bazen birebir o ise uygun olmasa da aday, elci veya aracinin hatirina basvuru on gorusme ile sonuclanabiliyor. Tabii en guzeli, gorusmeye cagrilip, on yargilardan uzak bir gorusme gerceklestirmek. Tanidik aracilar veya benim tabirimle sizi taniyan kosulsuz yardima hazir is bulma melekleri sayesinde urunun yani sizin on pazarlamasi yapilmis oluyor. Is gorusmeyi yapacak olanin kafasinda var olan imgeler sadece ozgecmise ait sorgulanmasi gerekenlerden degil muhtemelen araciya guvenerek pozitif ve ise almayi kolaylastiracak pozitif beklentiler/on yargilardan olusmakta. Dolayisiyla, is ararken veya kariyer degisikligi yaparken mutlaka cevrenizi kullanin, burada yapilan arastirmalara gore eleman alimlarinin %80'ninden fazlasi bu yontemle gerceklesiyor. Aradaki referanslarin adaya kefil olmasi nedeniyle, sirketler gonul rahatligi ve guvenerek elemani aliyorlar. Ayrica, ekonomik bir yontemde, ise alim masraflarindan  kurtuluyorlar.

  • Beyin Avcilari, Firmalara Eleman Bulan Aracilar ile Calismak: Benim beyin avcilari ile sevmekle, nefret etmek arasinda gidip gelen (love and hate) bir iliskim var. Ben grupta calisanlari (buradakiler icin gecerli Turkiye'dekiler ile calisma deneyimim yok) ellerindeki mevcut ilanlara gore eleman ariyorlar. Birebir gozlemle sansim olmadi ama tahminim ellerindeki islere gore her sabah ise gelir gelmez Workopolis, Monster gibi sitelere girip anahtar kelimlere ve musterilerinin isteklerine gore ozgecmis ariyorlar. Bunu her sabah yaptiklarini nerden biliyorum peki cunku benim sabah erkenden guncelledigim ozgecmisimi ogleye kadar brcok kisi goz atiyor ama ogleden sonralari neredeyse kimse profilime bakmiyor. Sabah tespit ettikleri kisilere ogleden sonra email ve telefon yoluyla ulasiyorlar. Genelde email oluyor cunku ayni anda "bcc" sayesinde bircok kisiye ulasabiliyorlar. Eger onlarin mesajina evet bu isle ilgileniyorum diye geri donustte bulunursaniz bu seferde telefon tarfi ve guncellenmis ozgecmis gonderme fasli basliyor. Ben bu noktada tikaniyorum kimisi bastan takilmiyor ara vermeyi ama bazisi hemen ozgecmis ve deneyim cok iyi ama maalesef musterimiz icin ara vermen problem olur diyor. Ola ki bu telefon trafigini ve on elemeyi asarsak is alima aracilik eden sirketin ofisinden bir gorusme oluyor. Eger o gorusme olumlu gecerse, adaya iliskin bir dosya hazirlanip eleman alacak sirkete yollaniyor. Genelde en az uc kisinin dosyasi bazende eger sirket birden fazla araci kurumla calisiyorsa herbirinden uc olmak uzere bayagi kabarik bir aday listes gidiyormus. Gecen yil tum elemeleri secmeme ragmen, aracilik eden firmalarin fazla olmasi nedeniyle beni bulan firmada ilk uce ama toplanda ilk ona girmistim..Saka gibi guzellik yarismalarindan farki yok!

  • Sirketlerin kendi web siteleri uzerinden basvurular yapmak: En cok zaman alan yontem bu, her bir sirket icin profil yaratmak, sorulari cevaplandirmak, ozgecmisi yuklemek gerekiyor. Kimisi tek bir format ozgecmis istiyor, kimisi her bir ise farkli gonderbilecegin ozgecmis yuklemene izin veriyor. Kimisi sadece dosyayi yuklemene izin veriyor kimisi formatsiz, basit bir bizimde ozgecmisini kopy-paste yapmana izin veriyor. Benim en nefret ettigim yontem bu, cok zaman kaybi hemde daha hic sonuc alamadim bu yontemle.

Tabii ki bu yontemler disinda fax, posta vs ilede basvurular yapmak mumkun ama giderek daha az kullaniliyor. Benim tercihim ve en cok ise yarayan bende varsa ilk elden sirket icinden birine ulasmak. Yoksa, internet ve/veya beyin avcilari/firmalara eleman bulan sirketler ile calismak.

Bu kadar laftan sonra arkadasim nasil o isi buldu dersiniz? Sasirtici ve is arayan kizlar grubumu elemanlarini dusundurecek bir sekilde internetten bulmus. Ilan bir ay once verilmis, once basvurmamis ikinciye cikinca basvurmus. Belki kismetti belkide askta oldugu gibi is ararkende hicbir zaman asla ve asla yapmam dememek lazim. Tek bir yonteme odaklanmak yerine hepsini denemek gerekiyor..

2 yorum:

bilge dedi ki...

Sevgili özlem uzun zaman oldu sayfana uğrayamadım..
yeni yılını en iyi dileklerimle kutluyorum
Türkiyeden kucak dolusu sevgiler..

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Bilge'cim aslinda cok sey degismedi hala arama, arada sikilma vazgecme gelgitlerini yasayip gidiyoruz! Dilerim 2011 sadece guzellikleri yazabilecegimiz bir yil olur!

Bende senin ve ailenin yeni yilini kutluyorum, hersey gonlunuzce olsun! Sevgiler!Ozlem

Related Posts with Thumbnails