Relaunch Body-Is Arama Partneri

Sure uzadikca insanin is aramaya konsantre olmasi zorlasiyor veya insan giderek umitsiz bir moda giriyor. Surekli denenen yontemler bir ise yaramadigi veya istenen sonucu vermedigi icin bazen aslinda cok istenilen is ilanlarina bile "Nasil olsa birsey cikmayacak diye!" basvurmak istemiyor insan.

Gun geliyor insanin ic sesi kendi dusmani oluyor maalesef..Iste boyle durumlarda insanin yardimina ayni durumda olan ama pozitif destek icin hazir olan "is arama partneri/relaunch body" yetisiyor..

Is arama partneri/relaunch body kavramini ilk once benim durumumda olan iki annenin yazdigi " Back on the Career Track: A Guide for Stay-at-Home Moms Who Want to Return to Work " kitabinda okumustum o gunden beri ne zaman olumsuz havaya burunsem keske benimde relaunch bodyim olsa yada boyle bir proje baslatsam burada diye dusunuyordum.

Sonunda hem boyle bir proje basladi hemde nerdeyse hergun konustum benimde relaunch bodyim var. Gun geliyor onun sikintili, bunaldigi bir an oluyor beni ariyor yada benim moralim bozuk oluyor ben onu ariyorum.

Tabii buradaki asil amac stress azaltma veya moral depolamak degil. 

  • Is arama belirli bir donemden sonra monotonlasan bir aktivite. Insanin odagi belli olsada ona ulasmak icin denedigi yontemler siradanlasabiliyor, yada hizla gelisen teknoloji sayesinden yeni eklenen yontem ve arac gereclerden uzaklasilabiliyor yada tekrardan dolayi onemli ama kucuk detaylar gozden kacirilabiliyor.

  • Iste bu noktada, is arayan kisinin is arama planini ve aktivitelerini baskasi ile paylasmasi cok onemli. Hem tarafsiz bir goz degerlendiriyor hemde ayni surecten gectigi icin farkli yontemleri deneyip yonlendiricide olabiliyor. 

  • Degerlendirme yapilirken de yapici elestiriciler ile hem dusundurucu fikirler elde edilip hemde umut tazelemek mumkun.

  • Relaunch body/Is Arama Partneri (IAP) ile is ararken her iki tarafinda birbirinin beklentilerini iyi anlamis olmasi daha verimli ortak calismalar yapilmasini kolaylastiriyor.

Benim is arama partnerim ile iliskim ilk once is arama, bulma cemberinde baslamisken su anda guzel bir dostluga dogru gidiyor. Ama ikimizde her birbirimizi gordugumuzde birbirimizin isine yaracak fikirleri paylasiyoruz hatta bazen onun veya bana yardimi olacak kisilerle tanismis ise ona yonlendiriyoruz. Bir nevi bir gozumuz her zaman onun uzerinde; onun is aramasina yardimci olabilecek kisi, kurum ve fikirleri gordugumuzde hemen haberdar ediyoruz.

Hergun aramizda bag guclensede ikimizde en kisa zamanda is bulmak istiyoruz. Tabii dostlugumuz ondan sonra daha guclenerek devam edecek.













0 yorum:

Related Posts with Thumbnails