Aklimdan Gecenler

|


Bu blog giderek benim akil defterim gibi olmaya basladi. Sadece is ve kariyerle ilgili degil burada ki gundelik yasamada dair bilgileri tecrubeleri yazmadan edemiyorum.

Bugun cocuklarin ucretsiz gittikleri yaratici oyun (Creative Play for preschoolers) programina biraktiktan sonra acele ile bi arkadasin isyerine ugradim daha sonra Kanada pasaportuna basvurmaya gittim. Orada cok kisa sure bekledim ama beklerken ortama ve calisanlara baktim soyle bir. Aklima bizim pasaport daireleri geldi. Icimi bi sikinti basti simdi nasillar bilmiyorum ama hatirladigim kadari Ankara Emniyet Mudurlugu ve Sisli'de ki pasaport dairesinde surekli bir kargasa vardi. Buradaki merkez bir alisveris merkezinin icinde normal bir magaza gibi. Ucretsiz park yeri var, iceride  herkes icin bekleme yeri var. Memurlar gayet saygili, benim fotokopi cektirmem gerekiyordu beni baska bi yere gondermemek icin resepsiyondaki gorevli cekti (evet giriste bir resepsiyon var otele girer gibi kayit oluyorsunuz bos olan memur sizi aliyor).

Tesadufen benim siram geldiginde onceden bizim binada oturan bir memur denk geldi. Saolsun Sam isimi hemen halletti biraz konustuk hem havadan sudan. Isin garip tarafi ben Sam'in devlette calistigini biliyordum ama hic aklimdan gecmezdi pasaport memuru oldugu. Orada calisan tum memurlar gibi cok iyi giyimli, inanilmaz duzgun konusan (dogma buyume Kanada'lilar bile cok bozuk konusabiliyorlar) sanki siradan memur degilde yonetici edasinda idi Sam her zaman. Ister istemez bizim devlet memurlarimizin hali geldi gozumun onune, kravatla gomlegin alakasi yok muhtemelen adamcazin zaten tek bir kravati vardir. Tabii tum bunlar calisanlarin bakis acisi, aldiklari egitimle alakali olmakla birlikte en onemli fark bence gelir ve stress duzeyi. Buradakiler cok ama cok iyi maas aliyorlar ve cok rahatlar sirada ne kadar insan olursa olsun mola verebilirler ve cani istemezse sizi almayabilirler.

Bu dusunceler ile kapidan cikarken kapinin onune konulmus brosurler gozume ilisti. Bu ulkede bol miktarda olan is bulma ve kariyer merkezlerinin birinin sagladi ucretsiz uzaktan erisimle bilgi teknolojileri kurslari ve diger kisisel gelisim kurslari icin ilan vardi. Hazir vaktim varken hemen yine ayni alisveris merkezinin icinde olan bu kariyer merkezine gittim. Bazi programlari kullanmayinca unutmak icten bile degil, ilanda olan 1-2 kursu zaten yapmak istiyordum.
Boyle programlar universitelerde ders ucreti plus 90 dolar civari. Listede yaklasik 20 kurs var..Microsoft Ofis programlari excel, Word, Access, powerpoint (basit-orta-ileri), benim istedigim Ms Project, Front Page ..Kisisel gelisim kurslari performan yonetimi, liderlik, etkin zaman yonetimi, satis teknikleri ve daha bircogu.

Kayittan sonra bana bi kullanici adi ve sifre verdiler bunlari kullanarak yil sonuna kadar dilegim kursu online ucretsiz alabilecegim.

Ne kadar guzel bir hizmet degil mi? Bu gibi hizmetler burayi daha cok sevmemi saglasa da disarida ki soguk felaket bugun. Eve geleli saatler olmasina ragmen Bridget Jones'un nar kirmizisi yanaklari gibi hala yanaklarim. Sanirim oradan oraya kosturken usuttum. Son bes yildir ya hamile olmam yada emzirdigim icin ilac almayan ben ilk defa ilac aldim bugun..Umarim ilerlemez cunku yapilacak cok isim var.

8 yorum:

ZencefilliÇörek dedi ki...

guzel bir post olmus. Kanada'nin sosyal bir devlet oldugu goz onune alinirsa free online kurs sasirtici gelmiyor kulaga. ayni sekilde saglik hizmetleri de bedava degil mi? ben de yeni meshur bir univ'nin web design programina kaydoldum. ucret mi ders basina $80 :)

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Evet saglik hizmetlerinin neredeyse tamami ucretsiz sadece goz ve dis odeniyor. Bir de tabi ilaclarda ucretli.

$80 cok iyiymis gercekten..Web design ve social media giderek benimde ilgilimi cekiyor su blog olayindan sonra. Vakit bulur bulmaz blogun templateleri ile oynamam lazim.

zeynepin sesi dedi ki...

sağlık hizmetlerinin neredeyse ücretsiz olması çok çok ii bi imkan bence..burda milletin canı çıkıo..

bilge dedi ki...

sizin açınızdan sevindim her şeyin yolunda gitmesine sevgi ve dostlukla..

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Zeynep, arada burada da bizim canimizi cikartiyorlar:) Eger acil degilse bi MR icin 8 ay sonrasina gun verebiliyorlar..Ama iste ben iki dogum yaptim bi kurus para vermedik hastanede kaldim o kadar (ozel oda farki icin 70 dolar disinda). Annem hastanelere bayilmisti devlet hastanesi olduguna inamamisti. Tum uzmanlarda ucretsiz bu arada:)

Bilge, is konusunda bi gelisme olmasada:) onun disinda hersey yolunda cok tesekkurler!

bilge dedi ki...

şimdi 2 çocuğunuzu düşünüyorum eminim çok sıkıldınız bence artılarını ve eksilerini çok iyi düşünerek yine en iyi kararı siz verirsiniz bence en önce cocuklarınız diyorum çünkü ben çalışan bir anne olarak her şeyin yarım kaldığını düşünüyorum yoğun çalışıyorsunuz nerdeyse çocuklarınızı günde 2 saat görüyorsunuz kocaman kızım ve oğlum kanepede ellerini omuzuma atar öyle oturular hala anne özlemini çektiklerini hissederim sizi çok iyi anlıyorum izmirden kocaman sevgi ve dostlukla..

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Bilge, cok tesekkurler sicak mesajin icin. Sanirim evde bu kadar uzun kalmamin en guzel yani cocuklarin buyumelerini kacirmadim. Cocuklarla doyasiya zaman gecirdim. Simdi onlar buyudukce hayatimiz yeniden sekillenmeye basliyor. Bende eminim calismaya baslayinca cocuklarla evde kaldigim gunleri ozleyecegim!

Adsız dedi ki...

1 haftalık telefonla Emn.Gen.Müd.ulaşma çabası sonucu (sinir sistemimi biraz daha yıprattıktan sonra)geçen hafta Ank.Emniyet Müd.ne Yeşil Pasaport için gittim.Hayal edebileceğiniz gibi İnsan kaynıyordu,karmaşık bir görünütü ve sistemsizlik...ordan oraya bir gişeden diğer gişeye ,yok fotokopi çektimeye derken 2-3 saatim ora geçti .Tabi Pasaportu henüz alamadım aynı günde vermedikleri için.
Memurlara gelince aynen cümlenize katılıuyorum :Tabii tum bunlar calisanlarin bakis acisi, aldiklari egitimle alakali olmakla birlikte en onemli fark bence gelir ve stress duzeyi.Evet yüzlerine bir positiflik ve canlılık görmek ne mümkün Tr.deki devlet memurlarında..
Ne kadar şanslı oldunuzu Bir kez daha hatırlatmak isterim.
A.B.

Related Posts with Thumbnails