O Canada!

|


Dun itibariyle resmi olarak Kanada vatandasi oldum. Guzel bir kariyeri, ailemi, sevdiklerimi, kurulu duzenimi birakip buraya gelirken ki amaclarimdan biri de Kanada vatandasi olmakti. Yillardir her yeni ulke kesfine cikarken yasadigim vize sikintilari, yada spontane cikilmasi gereken seyahatlere TC pasaportunun yasatti engeller nedeniyle cikilmamis olmamanin hayal kirikliklari; Kanada pasaportunun vizesiz seyahat avantajini benim dort gozle bekler yapmisti bu mutlu gunu..

Normal prosedurde 1095 gun(3 yil) Kanada'da fiili olarak yasayinca, Kanada vatandasligina basvurmaya hak kazaniliyor. Benim takvim yili olarak 3 yil geceli cok oldu ama ben fiili olarak yasamam gereken sureyi uzun sureli tatiller vs dolayisiyla Kanada disinda bulunmam nedeniyle daha gecikmeli tamamladim. Vatandaslik sinavina cagirildigim zamanda tatil icin Turkiye'deydim. Ertelemeler sonucu sinava Eylul'de girip bugun son asama olan vatandaslik seremonisine gittim.

Hic dusunmedigim gibi duygulandim, bir devrin sonu geldi. Burada kalis amacimiz aslinda kalmadi, cocuklar dogustan, esim ise cok uzun yillar once Kanada vatandasi olmustu.

Icten ice dusunuyorum acaba hic burada ise baslamayip Turkiye'ye donsek mi diye? Ailemizden uzakta cocuklar buyuyup gidiyor webcam uzerinden aile buyukleri gelismeleri takip ediyorlar, cocuklar ise her gecen gun aile buyuklerinden uzaklasiyorlar. Sadece yaz tatili anilari var buyuklere dair, webcam ile konusmak onlarin ilgilerini sadece kisa sureli cekiyorlar.

Bircok soru var kafamda dolasan. Benim biraktigim Turkiye nispeten hala ayni. Stress duzeyinin, traffigin daha da artmasi, yeni yollarin eklenmesi disinda beni cok kokten sasirtan seyler yok ama esim icin durum farkli cunku cok uzun yillardir burada. Yetiskenlige gecis, kariyeri herseyi burada, buranin sakinligine dinginligine aliskin. Turkiye onun icin 90'larin sonunda durmus gibi, arada kisa sureli gelinen aile odakli tatiller disinda onun Turkiye'si ile simdiki Turkiye arasinda cok fark var. Bana bocallarmis gibime geliyor.

Cocuklar dersek onlar her yerde mutlu, eger donersek ingilizceleri gidecek. Evde sadece Turkce konusmamiza ragmen buyuk oglum (4 yas) kendini cok rahat ifade ediyor, ufakligim ise (2,5 yas) anlayip basit cumlelerle abisiyle konusuyor yada herkese laf yetistiriyor. Cocuklarin yaslarinin kucuk olmasi nedeniyle Turkiye'ye donsek bir aya kalmaz tum Ingilizce ucup gider. Gecen yaz buyuk oglumda yasadim evin disina cikar cikmaz herseyi Ingilizce ifade eden cocuk (kucuk beyinler muhtesem hangi dilin nerde konusulacagini otomatikman ayirt edibiliyor) 2,5 ay sonunda buraya gelince biraz bocaladi. Neyse, arkadaslari gittigimiz programlar, yuzme vs derken simdi daha da ilerledi. AMA, tabi ki Turkiye'de inglizceleri ilerler hic suphesiz, uzaktan takip ettigim kadari ile bir suru iyi ingilizce egitim veren kurumlar var.

Velhasil garip dusunceler icindeyim, bir yanim tekrar is hayatina burada baslayim derken obur yanim hazir yeniden baslayacakken bari Turkiye'de baslayayim cocuklar daha cok kucuk daha cok yardim edenimiz olur orada hemde ailelerimizin yaninda oluruz diye sessiz ve derinden dusunuyor.

Kaldikca buraya daha baglaniyoruz, evimizi aldik cocuklarin egitim planlarinida buraya gore yapiyoruz. Eger ben burada ise girersem sanki donmek iyice zorlasicak gibi.

6 yorum:

Yelish dedi ki...

Merhaba
Blogumda gordum sizi , ziyarete geldim
Bi de baktim ki Kanada bayragi !
1 yil yasamistim Kanada ,Vancouver'da ve Kanadayi cok seviyorum.
1 yil , sadece 1 yil olmasina ragmen dondugumde inanilmaz bunalima girmistim.Torontoyu bilmiyorum ama Vancouver dunyanin en yasanilir sehri secilmisti biliyorsunuz ve bu odulu alma sebebi olan Richmond'da kalmistim ben bi de .
Bi de dondum ki.... sormayin , hic sormayin.
En iyi yerde de otursaniz , en rahat arabayi da kullansaniz o trafigin icindesiniz ..Istanbul mahvoldu :( ama aile ...iste benide dusunduren tek sey aile .
Cok zor isimiz malesef

Adsız dedi ki...

Blogları gezerken rastladım bende , ilgimi çekti.Vatandaşlığna geçmeniz güzel darısı başımıza .Çünkü bende yurtdışında yaşamış biri olarak üzerinden uzun yıllar geçmiş olmasına rağmen ne yazıkki Türkiye'ye adopte olamadığım için sizi çok şanslı olarak görüyorum .Eğer Türkiye'ye dönme fikriniz varsa birkez daha düşünün derim .Bu arada kızımı önümüzdeki sömestr ,fakülte eğitimi için yurtdışına göndereceğim.Kendim Usafis yoluyla Green Card basvurusunda da bulundum. Sonucu bekliyoruz.Bıktık artık vize uygulamasından ve bizlere çektirdiklerinden.
Sevgiyle Kalın
A.B

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Merhaba Yeliz, ben senin blogunu Ilyas sanirim 9-10 aylikken kesfetmistim ama senin Kanada'da yasadigini yakalamamisim:) Toronto sanirim Vancouver'a gore biraz daha sikici, klasik Kuzey Amerika sehri. Ben ilk baslarda cok alisamamistim, bizde ki veya Avrupa'daki hareketliligi arayip bulamayincada uzulmustum. Simdi ise bu tekduzelige, yavasliga alistim Istanbul'da yoruluyorum trafik ve stressten. Ama ailerimiz, sevdiklerimiz ve cocuklarimizin cok cekirdek aile olarak buyumeleri yuzunden cok donmek istiyorum. Hos hala net bi karara ulasamadik, umarim herkes icin en hayirlisi olur.

A.b.g, bloguma hos geldiniz! Oncellikle, kiziniz universite icin yurtdisina gitmesine cok sevindim. Eminim gelecegine cok katkisi olacaktir. Sizin de Green Card isiniz umarim olur, o kadar cok kisi bu sanstan yararlaniyor ki. Vizesiz seyahat etme imkani sunan bir ulkenin vatandasi olmak gercekten cok guzel, diledigin yere vizesiz, sinirsizca seyahat edebiliyorsunuz.

Dediginiz gibi dondukten sonra bi yaniniz hep "DIGER" ulke de kaliyor hicbir zaman tam manasiyla adapte olunmuyor. Benim cok uzun yillar evvel yine boyle donus hikayem var. Bizim simdilik dusuncemiz zamani belli olmasa da en azindan gidip bi gorelim aile olarak yasayabilecekmiyiz, eger yasayabilirsek ne ala ama yasayamazsak istedigimiz an geri donebiliriz seklinde. Ama her kosulda cocuklarimizin universite icin buraya gelmelerini istiyoruz.

Adsız dedi ki...

Düşünsenize , Almanya'da doğdum 16 yıl orda yaşadım okula gittim .Ama 2 yıl önce turist olarak Milli Eğitimden 2 haftalık izinli olarak gitmek istedim ve bana vize vermediler bu kadar olamaz.! Öğretmen arkadaşım tur ile İTALYA'ya gitmek istedi onada vermediler .Norveç'te ki arkadaşımın kaçıncı daveti ,davetiye yollayışı ama cesaretim yok ,çünkü gerçekten alamıycağmı biliyorum .Bu kaçıncı bu kaçıncı bilmiyorum .Teröristmiyiz biz ? Yiycekmiyiz ya ülkelerini ?Hele ki ben :S Öğretmenim ve geri döneceğim kesin ! Ama vize alamıyorum .Valla terörist olsak alırdık vizeyi.Neyse daha fazla sinirlenmiycem :(((( Sizi bugün bloğma ekliyeceğim işlerim bittikten sonra .Sevgilerimle
A.B

Adsız dedi ki...

sizi blog listeme ekliyorum izninizle,
Sevgiler
A.B

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Gereksiz yere vize isini abartmalarina uzuldum. Norvec biraz fazla zorluyormus sanirim. Norvecli ile bilmem kac yildir evli esinin isi dolayisiyla Ingiltere, Amerika ve diger sayili ulkelerde yasamis olan arkadasima sadece 15 gunluk vize vermislerdi..Inanilir gibi degil, Norvec yerine belki Fransa vs gibi daha kolay vize veren ulkeleri deneyebilirsiniz. Ben Yunan adalarina giderken Yunan Konsoloslugunun isleri yokusa surmesi nedeniyle Fransa'dan almistim yillar once..

Blogunuza beni eklemenize sevindim. Bende blog listemi guncelleyecegim ve sizide ekleyecem ama blog template'ninde hata var hicbir guncelleme yapamiyorum.

Related Posts with Thumbnails