LinkedIN- Baglandik:)

|



LinkedIn benim Facebook'tan bile once hesap actigim is/ kariyer icerikli bir sosyal iletisim sitesi. Ben cocuklardan once aktif olarak kullaniyordum. Hatta bir ise basvurmadan once o sirkette LinkedIN'de o firma calisanlari varsa bulup onlarla iletisime gecmistim bir iki kere.

O zamanlar LinkedIN daha cok kurulus asamasinda idi, su anda ki gibi 50 milyon kullanici yoktu. Bugun ozellikle Amerika'da kurumsal alanda Facebook bireysel kullanicilar ne ise calisanlarin internet uzerinde varligi LinkedIN mevcudiyet kazaniyor.

Facebook ve LinkedIN'de ki mantik ayni ikisinde sosyal cevresinize internet ortaminda baglaniyorsunuz, birbiriniz hakkinda her an guncel kaliyorsunuz. Ozellikle is hayati icin LinkedIN cok onemli hem eski is arkadaslariniz hemde mevcuttaki is arkadaslarinizla iletisime gecebiliyorsunuz. Ayrica, is arkadaslariniz sizi ve is performansinizi degerlendiren referans notlari da yazabiliyorlar.

LinkedIN'in is aramadaki faydasi nedir peki?


Eger is ariyorsaniz veya is degistireceksiniz sizi arayanlar cok buyuk olasilikla sizin LinkedIN profiliniz gozden gecirilecektir. Ne kadar guclu ve iyi hazirlanmis bir profiliniz olur ustune birde sizin is performansinizi degerlendiren referanslarinizda varsa diger adaylardan daha ondesinizdir.

Bazi ilanlar sadece LinkedIN'de yayinlaniyor! Ozellikle bazi sektorlerdeki isler veya kuresel yer degistirmeyi gerektiren islerin artan cogunlugunun sadece LinkedIN'de yayinlandigini goruyorum. Dogrudan isverenlere ve beyin avcilarina ulasmak mumkun.

Yada benim onceden yaptigim gibi is basvuracaginiz sirketteki kisilerle direk iletisime gecip sirket hakkinda bilgi alabilir, yada ilk elden ozgecmisinizi gonderebilirsiniz. Ben onceden bir iki kere bu yontemle sirketler ve calisma kosullari hakkinda bilgi almistim ona guvenerek son zamanlarda sadece bir kisiye cok istedigim bir yerdeki is icin bilgi almak icin email atmistim. Maalesef sadece benim profilime bakmakla yetindi bu kisi. Bilin bakalim bu kisi nereliydi? Ne acidir ki bu kisi Turkiyeden buraya gelmis bir Turk'tu.

Ilgi alaniza giren veya mesleki gruplara uye olup, grup uyeleri ile karsilikli gorus alisverisinde bulanabilir hatta benim gibi yardim alabilirsiniz. Dun kafamda beyin firtinasi yaparken, aklima bes yil ara verip nasil ise hayatina geri donerimi uye oldugum Women In Finance grubuna sormak geldi. Hic tanimadigim, hic gorus alisverisinde bulunmadigim Finans ve Kariyer Firmalarinda calisan, Ingiltere ve Amerika (ozellikle New York) merkezli ust duzey 10 tane grup uyesi bana yeni yontemler ve fikirler verdi Ozellikle bi tanesi 12 yil once benim yerinde oldugumu sonra istedigi gibi bir ise girdigini anlatan umut dolu mesaj yazmis. Diger bir tanesi Dunyaca unlu bir beyin avcisinin New York ofisinde calisiyor o da bana Toronto'daki subelerinden bir arkadasinin telefonu vermis sana eminim yardim edecektir diye. Ilk firsatta arayacagim.

LinkedIn'in diger bir faydasi ise eski is arkadaslarinizla yeniden iletisime gecip onlarin is aramada yardimlarini alabilirsiniz. Kimbilir belki yeni is yerlerinde tam da sizin gibirilerine ihtiyaclari vardir!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

sizin için bloğumda minik bir ödül çiçeği var gelin alın bakalım.
Kalıcı dostluklara arkadaşlar
Sevgilerimle
A.B

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Cok ama cok tesekkurler A.B, bugunku yazimi senin icin yazdim!

Related Posts with Thumbnails