Kanada Vatandasi Olmak-Kulturel Butunlesme



Konuya girmeden hemen yukarida ki iki yakisikliyi tanistirayim. Bunlar benim ogullarim. Guzel bir Eylul gunu buranin tek kalesine (mini) gittigimizde yorgunluktan atistirma molasi verdigimizde kendi hallerinde konusa konusa biseyler yerken caktirmadan bu resmi cekmistim. 

Gelelim asil meseleye. Ben Kanada vatandasi olali daha 2 hafta bile olmadi ama daha simdiden seyahate bile cikmadan imkanlarindan aile boyunca faydalanir olduk.

Kanada'da dogma buyume Kanada'liyim diyenlerin bile mutlaka soy kutugunde dedeleri nineleri bi yerlerden gelmis oluyor. Dolayisiyla, sistem hem yeni gelenleri hemde burada doganlari Kanada'lilastirmak uzerine kurulu.

Vatandaslik toreninde vatandaslik karti ile birlikte bize birde Kanada Vatandaslik Enstutusunun brosurlerini verdiler. Bu Enstitutu, yeni vatandas olmus kisilere Kanada kulturunu daha iyi taniyabilmeleri icin o bolgede bulunan sayili muze, bilim merkezi, sanat evleri, galeriler ve tarihi mekanlara vatandas olduktan sonraki ilk yil boyunca ucretsiz girisi saglayan bir kart veriyorlar.

Ne kadar muthis bir dusunce degilmi? Cogu vatandasin hala uyum sorunu yasadiklari ve bulunduklari kulturle ozdeslesemedikleri teziyle baslatilan bir proje sanirim. Ben daha duyar duymaz bayildim. Cunku cocuklarla biz yaz kis demeden gezeriz muze, bilim merkezleri ve tarihi mekanlari cogu zaman aile uyesi olarak ciddi paralar odemek gerekir giris icin.

Daha dun buyuk oglum hadi anne muzeye gidelim diyordu, giris kartimi alir almaz ilk isimiz Royal Ontario Museum'a gitmek.


10 yorum:

beste dedi ki...

Ben bile sevindim, ben fransiz vatandasi olunca sampanya ve minik kanepeler yedim diye sevinmistim bak Kanada ne iyi dusunmus, hemde 2 yil ezberleyene kadar git gel. Harika ogullara gezecek yer cikmis:)

bilge dedi ki...

yazınızı okudum etkilendim uzaklarda olmak ilk zamanlar zordur eminim sizin gibi dışarda olan tanıdıklarımdan çok şeyler dinledim .kızmda gitmek istedi fakat kanada bana o kadar uzak geldiki izin veremedim üniversteyi bitireli 2 yıl oluyor 2 yabancı dil biliyor ama hala işe giremedi :)
yavrularınızla güzel günler diliyorum sevgi ve dostlukla...

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Beste'cim, ooo sen iyi kutlamisin vatandasligi! Ben torene bile yalniz gitmek zorunda kaldim. Esimin toplantisi vardi o gun, dogru duzgun fotografim bile yok ayak ustu birileri cekti 1-2 tane. Hala pasaporta basvuramadim bile ama en azindan bazi ayricaliklarindan yararlanmaya basladim.

Bilge, yurtdisinda olmanin bir alisma devresi var o donem eger kalinmak icin gelinmisse gercekten zor. Ama kisa sureli tatil, okuma icin gelinmisse hep bir donus tarihi oluyor dolayisiyla zamani en iyi sekilde degerlendirme sureci olup vatan ozlemi goreceli olarak daha az hissediliyor. Sizi su anda anne oldugum icin cok iyi anliyorum zaman zaman dusunmeden edemem Annem tek kizini 17 yasinda once Ankara'ya universiteye sonra cok daha uzak ulkelere yasamaya nasil yolladi diye merak ediyorum. Kanada gercekten cok ama cok uzak bence gidecekse Avrupa'da bi yere gitsin hem yakin hem daha renkli, beni sorarsaniz ben es durumundan burdayim:)

Is meselesine gelince nasil isler ariyor? Uzun sure arama modunda olunca insanin motivasyonu azaliyor eger dilerse bana isaramagunlugu@gmail.com'a email atsin. Hem dertlesiriz hemde belki benim yardim dokunur bisekilde. Umarim kiziniz en kisa zamanda gonlune gore bir is bulur.

Sevgiler..

bilge dedi ki...

bloğuma yapmış olduğunuz ziyaret için teşekkür ederim.sevgi ve dostlukla..

Adsız dedi ki...

Gözünü seveyim kültürün,adaletin,insana verilen değerin saygının.
Bizde görürmüyüz bunları bi gün acaba ?
Sevgiyle Kalın
A.B

gezicini dedi ki...

annesi öncelikle iki yakışıklıya maşallah! ben tek birini büyütmek için çabalıyorum. görmüşünüzdür, Yiğitin blogunda belki, hastayız. böyle zamanlarda etrafta akraba , eş dost olmayınca çok daha zor. kolay gelsin öncelikle.
sonra da kültürel faaliyetler konusunda böyle bir anneleri olduğu için sizinkiler çok şanslı. ROM müzeyi ben de ziyaret etmiştim zamanında.
sevgiler bozkırdan..
gorki

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Cok gecmis olsun Yigit'e, umarim en kisa zamanda iyilesir. Yalniz cocuk buyutmek gercekten cok zor cok iyi anliyorum yasadiklariniz carpi iki seklinde yasaniyor cogu kez bizim evde. Ama biraz sabir buyudukce daha az hastalaniyorlar. Tik tik tahta diyeyim bizimkiler gecen seneden beri hasta olmadilar sanirim soguk celik gibi yapti bunlari ama narin ben hasta olurum her firsatta:) Rom sahane dimi? Cok guzel bi cocuk bolumu var.Kardesiniz burada mi hala? Yolunuz duserse bekleriz..

Bu arada benim buyuk oglumda 12 Mart (2006) dogumlu. Zordur balik erkegi:) Cok sevgiler! Ozlem

bilge dedi ki...

merhabalar yine ben! ben de ailemdem uzakta okuduğum için çok zor gurbette olmak hiç olmazsa ben vatanımdaydım .ben kısmetlere inan biriyim vardır onun da bir kısmeti bu ara boş durmadı ingilizceyi unutmamak için 8 aylık bir kursa yazıldı amerikan kültürde zaten eğitiminide ingilizce yaptı uluslararası ilişkiler okudu 2. yabancı dilide almanca onu daha az biliyor.önce o işleri eledi şimdide bulamıyor.stajınıda uluslararası bir firmanın izmir şubesinde yaptı tekrar tekrar ilginize teşekkür ediyorum sevgi ve dostlukla..

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Bilge, kizinin ozellikleri cok guzel umut ediyorum en kisa zamanda is bulur. Ingilizce kursuna gitmesi iyi olmus hem sosyallesirde. Ilgi alanina giren bir konuda sertifika programinada gidebilir. Izmir'de pek tanidigim yok ama Istanbul'da bir iki tanidigima gonderebilirim CV'sini dilerse. Yoruma cevap yazmada gecikme icin ozur dilerim su aralar anlamsiz bi yogunluk var hayatimda, hicbirseye tam manasiyla konsantre olamiyorum.

Adsız dedi ki...

merheba, ben de 2011 de Canadaya migration icin basvurmak istiyorum.fikirleriniz bana cesaret verdi bu konunun uzerine ciddi ciddi dusmem icin. ama beynimde bazi sorular da eksik diil.bu konuda yardim icin bana yazsaniz memnun olurum. eminbaghmanov@yahoo.com

saygilarimla
Azerbeycandan, Emin

Related Posts with Thumbnails