Faydali Kaynaklar II

|


Twitter sayesinde cok tesadufen Guy Kawasaki'yi yeniden kesfettim. Cok severek isletme okumus biri olarak okuldayken tum pazarlama, yonetim, organizasyon gibi derslerim muhasebe, finansal tablolar analizi gibi derslerden cok daha iyiydi. Okul bittikten sonra da ilgim ve bu yonde okumalarim hep devam etti.

Guy Kawasakki tam benlik bi yazar akici yaziyor hep yeni fikirlerle dolu ve hayati basari oykuleri ve yeni sirket doguslari ile dolu.

Su anda evde kac tane Guy Kawasaki kitabi var bilmiyorum ama benim elimden dusuremedigim Reality Check muhtesem. Aslinda cogu kez okurken ben bunlari biliyorum dedirten ornekler ve basari hikayeleri ile birlikte yeni ekonomide var olmak icin gerekli bilgiler kapsullenmis bu kitaba girmis. Girisimcilige dair herseyi o kadar basite indirgeyerek veriyor ki, bir anda insani ben ne yapip boyle buyuk bir deve donesebilirim dedirtiyor.

Reality Check

Reality Check'i, diger kitaplarindan daha cok sevmemin nedeni sanirim yeni bir icadiniz veya sirket kurulusunuz olmasada gundelik hayatimizi daha verimli kilacak bircok zeki, kucuk bilgilerle dolu. Eger kurumsal bir calisma hayatiniz varsa zaten cogunu biliyorsunuzdur ama hatirlama veya pekistirme anlaminda bence cok faydali.

Ayrica, su aralar ben bu blog sayesinde blog dunyasina ait bir cok seyi yeni ogrenmeye calisiyorum. Blog yazma ve daha genis kitlelere ulasma konusunda da bir cok kucuk tuyo var.

Bu kitabin Turkce cevirisinin piyasada var olup olmadigini anlamak icin D&R ve diger baska kitap sitelerine baktim ama sanirim henuz Turkceye cevrilmemis.

Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı (The Art of Start)

Benim ilk okudugun Guy Kawasaki kitabi "Kendi İşini Kurmak İsteyen Girişimcinin El Kitabı idi. Kendi deyimiyle bu kitap nasil ilk cocugumuzu beklerken " Bebeginizi beklerken Sizi Ne Bekler" kitabini, isten cikartildigimizda veya is ararken "What Color is Your Parachute" okuduysak, yeni bir is kurarkende bu kitabin okunmasini oneriyor.

Kitap gercekten herseyi sirasiyla tek tek anlatiyor. Fikirin dogus asamasindan, uygulama iliskin is planlarinin hazirlanamasina, uygulanmasina, logistik imkanlarin yonetilmesine, insan kaynaklari politikalarinin yon verilmesine kadar bir cok olmazsa olmaza yer vermis.

Kitabi ve bugun dev sirketlerinin dogusuna iliskin basari oykulerini okudukca insana inanilmaz "bende yapabilirim duygusu" asilaniyor.

Bu kitabin Turkce cevirisi var.

Guy Kawasaki ve diger girisimcilik kitaplari icin su adrese bakabilirsiniz

D&R Web sitesi


Guy Kawasaki'nin blogunu takip etmek icin
buraya tiklayiniz

0 yorum:

Related Posts with Thumbnails