Beyin avcilari yada aracilarla calisma deneyimi




Beyin avcilari yada aracilarla calismak benim icin yepyeni bir deneyim onceki islerimi ya kendim basvurarak ya belli sinavlari gecerek almistim. Simdi bambaska bir deneyim yasiyorum. Su ana kadar kac tanesiyle konustum, yazistim veya gorustum hatirlamiyorum.

Hepsinin izledikleri, en azindan benim deneyimde, belirli bir methodology var. Ilk once Workopolis veya Monster.ca'den benim istisnasiz her gun guncelledigim ozgecmisimi ellerindeki is kriterlerini girerek buluyorlar. Daha sonra benim su andaki durumu sormak, guncellenmis ozgecmisimi istemek ve ellerindeki isle ilgilenip ilgilenmeyecegimi anlamak icin email atiyorlar.

Eger ben ellerindeki isle ilgilenirsem onlara ozgecmisimi yollayarak ilgilendigimi belirten email atiyorum. Bazen duruma gore hemen ariyorum eger isi cok begendiysem. Bazen de eger is benim boyumu asarsa, uzaksa veya beni tatmin etmeyecekse hic cevap yazmiyorum.

Beyin avcilari her yerlestirdikleri kisiden para aldiklari ve bir an once adayi ise yerlestirmek istedikleri icin genellikle ozgecmis ellerine gecer gecmez hemen ilgili ve istedikleri gibi bi aday bulduklarinda iletisime geciyorlar. Bende ipler genelde bu noktada kopuyordu cunku ben istedikleri gibi bir aday ve yeterli bilgi birikimi ve tecrubeye sahip olmama ragmen aradaki calismadan gecen "BES YIL" hoslarina gitmiyordu.

Bazisi ozur dileyip bu araci methodunun benim pek lehime olmadigini soyluyordu. Sebep olarakta isverenlerinin aralardan hoslanmadini ileri suruyorlardi. Cogu kez icimden onlara "benim onlari degil onlarin beni buldugunu hatirlatma" istegini zorla bastirmak zorunda kaldim..

Ta ki gecen haftaya kadar. Ayni yerde oturdugumuz baska bir sehirden buraya tibbi arastirmalar yapan doktor kocaci icin kariyerini feda etmis seker arkadasim Lynette, aradaki bosluk yuzunden ise girmemim uzamasi konusunda ne yapilacagini annesine danismis. Annesi Kanada'nin cok onemli bir bankasinda bolge muduru, bana tavsiyesi "bu kadar uzun ara icin bundan guzel bir sebep olamayacagi, benim dogru yolda oldugum ekonomide ki durgunlugun herseyi yavaslatti cok kisa zamanda islerin acilacagi biraz sabirli olmam gerektigi" olmus.

Acikcasi bu tavsiye beni rahatlatti artik eskisi gibi ara vermenin bir sorun gorulmesini istemiyorum. Yaklasik bir ay once baska bir araci bana eger bunu uygun dille aciklarsam benim gibi kendini cok iyi temsil eden (well-presented kullanmisti o) biri icin bunun engel olmak cikacagini soylemisti ama bana uygulamak icin firsat cikmamisti.

Yeni yilin ilk haftasinda seker mi seker bi araci aramis (James), sonra beni bulamayinca emailde yollamis. Telefondaki on gorusmeden hemen sonra yuzyuze gorusmeye gittim. Teknik konularda gorusmeyi yapan beyin avcisi surekli arayi one surdu bu sefer ben en sempatik halimle "but for a good reason" (fakat iyi bir sebep/amac icin) diyerek bu arada akademik olarak yaptiklarimi siraladim. Sanirim ise yaradi.

Su anda aracilarla olan on gorusme/ yuzyuze gorusme/ referanslarin aranip kontrol edilmesi ve gecmis performansimin degerlendrilmesi asamalarini astik. Aracilar benimle ilgili tum bilgileri allayip pullayip topladilar bir dosya yapip musterilerine yolladilar.

Simdi belkide en zor asama, ise alacak mudur belki benimle ilgili dosyayi begenmeyip beni gormeden beni eleyecek. Ya da diger adaylar icinden beni gorusme icin arayacak..

Ben ikincisi icin dua ediyorum, lutfen sizde benim icin dua edin!

2 yorum:

Arzu Pınar dedi ki...

1.5 yil ise ara verdikten sonra, hic tanidiksiz yeni bir is bulmustum. ozellikle bu donemde ise ara verilmesi ve uygun bir is bulunana kadar bu aranin uzamasi anlasilabilir bir durum.ne istediginiz, hangi ortamda calismak istediginize yogunlasin. dus gucu her kapiyi acar :)

sevgilerimle,

Bir annenin ise donme macerasi dedi ki...

Sevgili Arzu, bende calismak istedigim ortami kafamda canlandirmaya calisiyorum. Umarim bu yogunlasmalarin faydasi olur. Ayrica, blogunda cok hosmus, New York gunlerini takipte olacagim!

Related Posts with Thumbnails